Náš spolek od začátku působení již pomohl cca 50 seniorům, za poslední 4 týdny jsme zajistili pomoc cca 30 seniorům v celkovém čase cca 60 hodin. Senioři se o nás dozvědí buď přes Google Adwords + lehké PR, které děláme ve vybraných regionech a přes doporučení. Za poslední 4 týdny máme tyto poznatky:
- Převážní část seniorů hledající asistenci (95%) jsou ženy
- Asistenci vyhledávají senioři:
- 40% nemají se na koho obrátit – jsou sami
- 20% jejich blízcí na ně nemají čas – zaměstnání, vzdálenost
- 20% jsou zdravotně omezeny – převážně pohybově, jiné omezení
- 10% potřebují věc rychle vyřešit
- Věkové rozmezí je od 55 let do 90 let
- Senioři vlastní různé typy počítačů, tabletů a telefonů, které si zakoupili nebo dostali darem
- 3 paní dostali tablet darem, aby ho mohli používat, když jsou v nemocnici
- 5 si jich koupilo kvůli kontaktu se svou rodinou, která je v cizině, ostatní pro práci a zábavu
- 5 seniorů bylo obslouženo přes vzdálenou technickou linku
- 2 seniorům byla poskytnuta služba první spuštění
- 1 seniorovi baly poskytnuta služba zkušebna a půjčovna, jednalo se o zapůjčení tabletu na vyzkoušení komunikace se svým blízkým v cizině
- Řada seniorů volá na technickou linku s obecnými dotazy, že „něco udělali“ a „neví co“
Časté dotazy:
- Nastavení wifi a sim na tabletu
- Nastavení emailu, her, skypu, prohlížeče – oblíbené stránky, idos, mapy
- Nastavení internetu
Dnešní doba není jen o pořízení správné technologie nebo služby, ale hlavně o jejím správném a častém používání, o neustálém vzdělávání a o setkávání se s lidmi, kteří mají podobné zájmy a zařízení.
Zaměřujeme se na individuální přístup a služby, které pomohou seniorům „přestat se bát“ nových technologií a služeb. Jedná se o služby:
- Informační hodiny
- Zkušebna a půjčovna
- První spuštění
- Hodinový ajťák
- Vzdálená technická linka
- Online asistence
Tým MS